Åsmund Furuseth og Jean-Baptiste Huynh vil samarbeide om å lære bort matematikk.

Kahoot! og DragonBox slår seg sammen

Skal lære bort matematikk til hele verden.

Læringsplattformen Kahoot! har kjøpt DragonBox for å tilby spennende matematikkundervisning.

Kahoot! er en spillbasert læringsplattform. Den gjør det enkelt å lage, dele og spille engasjerende læringsspill eller trivia quiz på få minutter. Folk fra NTNU har vært involvert i utviklingen av både plattformen og selskapet. DragonBox er et prisbelønt spillstudio som skal styrke og inspirere barn til å utforske og gjøre læring av matematikk fantastisk.

«Sammen vil de to læringsplattformene skape en engasjerende læringsopplevelse med DragonBox’ matematikk-univers og Kahoot!s hundrevis av millioner brukere over hele verden», heter det i en pressemelding.

– Vi er veldig glade for at DragonBox vil skape fremtidens læringsopplevelse sammen med oss. Vi vil gjøre læring til en fantastisk opplevelse for barn, lærere og foreldre over hele verden. Matematikk er det desidert mest populære emnet på vår læringsplattform.  DragonBox vil tilføre en enorm verdi til våre brukere, sier Åsmund Furuseth, adm. dir. og medgründer av Kahoot!.

– Unik læringsopplevelse

 Norske DragonBox, som står bak den prisbelønte DragonBox-serien av læringsapper innen matematikk, lanserte sin første algebra-app i 2012 og utvidet sitt tilbud ytterligere med mattepensum for skoler i 2017. DragonBox-appene er enormt populære blant barn, foreldre, lærere og skoler, med millioner av brukere i mange land verden over.

– Sammen med Kahoot! vil vi nå gjøre det mulig for elever, lærere og foreldre over hele verden og få en helt unik læringsopplevelse i matematikk, sier Jean-Baptiste Huynh, mattelærer, adm. dir. og medgründer av DragonBox.