Kahoot! Bildet viser frimalogoen.
Kahoot! er en NTNU-spin-off. Merkevaren er populær.

Kahoot! kulere enn Apple og TikTok

Unge mennesker i Vest-Europa rangerer Kahoot! blant de aller fremste merkevarene.

Unge rangerer Kahoot! blant de aller kuleste merkevarene, viser en ny undersøkelse. Bare to merkevarer er rangert høyere.

– Jeg synes det er gøy å se at en NTNU-spin-off er ranket som den tredje kuleste merkevaren blant yngre europeiske voksne, sier professor Alf Inge Wang ved Institutt for datateknologi og informatikk ved NTNU.

YPulse er en kommersiell aktør som undersøker vaner blant unge. De loddet stemningen i Vest-Europa, og fikk altså resultater som virker svært oppløftende for NTNU-oppfinnelsen.

Professor Wang kom opp med ideen til læringsplattformen Kahoot! Programmet ble kåret til Årets teknologibragd i Norge for 2014.

Bare Nike og Netflix er rangert høyere. Det betyr for eksempel at merkevarer som Apple, TikTok, Instagram, Coca-Cola, YouTube, Playstation 5 og Adidas er rangert lavere.