Storsuksess for Fun Run-firma

Spillet fra Dirtybit er nå lastet ned av 45 millioner brukere på verdensbasis.

– 45 millioner brukere gir inntekter og utviklingskraft, som skal sikre oss fortsatt suksess, sier styreleder og COO i selskapet, Nicolaj Broby Petersen.

Dirtybit får nå store medieoppslag i Norge, som i Dagens Næringsliv og Adresseavisen. Selskapet er blitt en norsk verdenssuksess på området «real-time multiplayer mobile games». Gründerne gikk fremdeles på NTNU i Trondheim da selskapet lanserte sitt andre produkt, Fun Run. Spillet er nå lastet ned av 45 millioner brukere på verdensbasis.

Spillet inntok førsteplassen i US Apple App Store i midten av desember 2012. Suksessen følges nå opp med solide tall i regnskapet for 2013.

– Dirtybit hadde i 2013 driftsinntekter på 23,1 mill kroner. Det var selskapets første hele driftsår med full operasjon. Resultatet før skatt ble 16,7 mill kroner, forteller styreleder og COO i selskapet, Nicolaj Broby Petersen.

– Vi er selvsagt svært fornøyd med både inntektene og den økonomiske utviklingen. Samtidig er det viktig å understreke at dette bare er starten. Målet nå er å bruke musklene for å vokse videre.

Dirtybit har nå fokus på nye oppdateringer av Fun Run, samtidig som de snart er klare med verdenslansering av et nytt spill, Dino Dash, som de har store forventninger til.

– For oss er det viktig ikke å hvile på laurbærene, men arbeide hardt med å bygge selskapet videre. Vi har lært mye de siste tre årene. Fokuset er høy kvalitet på nye versjoner og nye spill, tilpasning til stadig nye spillergrupper – og bred satsing på brukerdialog gjennom fortjente kanaler, heter det i en pressemelding fra selskapet.